
Agregat chłodniczy do samochodu może mieć różną moc, a tą dobiera się w współzależności od rodzaju przewożonych produktów a także wielkości przestrzeni ładunkowej. Im ta przestrzeń jest większa, tym agregat musi być mocniejszy, żeby był w stanie utrzymać prawidłową temperaturę. Agregaty korzystają z czynnika chłodniczego, który musi być na bieżąco uzupełniany. Przynajmniej raz w roku samochód ta ki musi przejść przegląd techniczny uwzględniający działanie systemu chłodniczego. Trzeba go odgrzybić i dolać czynnika chłodzącego, żeby jego ilość była optymalna dla prawidłowego działania systemu chłodzenia. Zimą, szczególnie w przypadku mroźnych zim agregaty są użytkowane rzadziej i działają także na z całą pewnością mniejszej mocy. Z kolei latem, kiedy temperatury są wysokie, agregaty muszą działać na całkowitej mocy, żeby utrzymać w przestrzeni ładunkowej stosownie niską temperaturę i zabezpieczyć żywność przed zepsuciem się. Rodzaj agregatu dobiera się do pojazdu. Nierzadko istnieje też możliwość wykonania konwersji, jeżeli agregat w konkretnym pojeździe nie spełnia naszych oczekiwań, ale zwykle fabryczne agregaty są wybrane stosownie do konstrukcji pojazdu.
Zobacz: zabudowy izotermiczne.