Pozycja strony www w wynikach wyszukiwania

Jednym z kanałów w marketingu internetowym jest aktualnie pozycjonowanie. Są to działania realizowane przez pozycjonera lub inną osobę związaną z marketingiem internetowym, które mają na celu rozpowszechnianie strony w wyszukiwarce, w wynikach bezpłatnych. Aby natomiast strona dotarła do możliwie jak największej liczby osób potrzeba zyskać jak najlepsze pozycje dla fraz priorytetowych strony.

Pozycjonowanie podobnie jak inne działania marketingowe musi być poprzedzone nakreśleniem odpowiedniej strategii i planem działania. Nie jest to jednak możliwe bez stworzenia audytu SEO. Czym jest audyt SEO? Audyt SEO wykonywany obowiązkowo na początku współpracy, a na prawdę bardzo często wręcz przed rozpoczęciem działań. Jest podparty dokładną analizą strony a także profilem linkowania, a na prawdę bardzo często również analizą konkurencji. Zawiera on listę rekomendacji, jakie mają być wdrożone na stronę lub prowadzone w ramach pozycjonowania. W pewnych przypadkach są one rozłożone w czasie, żeby osiągnąć lepsze efekty. Po weryfikacji audytu przez klienta pozycjoner może przystąpić do ich wcielania w życie. Podczas okresu pozycjonowania audyt taki może być cyklicznie przeprowadzany w odpowiednich odstępach czasu, tak ażeby dopasować działania do bieżących efektów. Co można wyszukać w tym audycie? Wśród rekomendacji zawartych w audycie SEO mogą znaleźć się zmiany w ramach optymalizacji strony takie jak m.in. zmiany w zakresie meta tytułów i opisów, treści strony, opisów produktów, nazw produktów, adresów URL, czy prędkości strony. Zalecenia mogą dotyczyć też profilu linkowania, a także innych wskazań i cennych porad dla klienta. To, co znajdzie się w takim audycie, zależy w sporej mierze od fantazji pozycjonera. Jakie narzędzia używane są do audytu? Oczywiście dla dokładniejszych pomiarów i bardziej szczegółowej analizy strony pozycjoner wykorzystuje wiele narzędzi, począwszy od analityki internetowej, skończywszy na audytorach stron. Niektórenarzędzia są w całości darmowe, w szczególności te udostępniane przez firmę Google, jak Google Search Console i Google Analytics. Więcej: pozycjonowanie czechy.